راه اندازی محفل به پیشواز 8 مارچ از سوی کانون زن و خانواده در هامبورگ
شعبۀ رسانش و فرهنگ نهضت فراگیر در هامبورگ شعبۀ رسانش و فرهنگ نهضت فراگیر در هامبورگ

 

 

به پیشواز 8 مارچ، روز بین المللی همبسته گی زنان جهان به روز شنبه، 21 فبروری محفلی از سوی کانون زن و خانوادۀ افغان زیر نظر خانم ماری حلیم در شهر هامبورگ برگزار گردید.

در این محفل که در آن یک فضای صمیمانه مستولی بود، اضافه تر از هفتاد نفر اعم از اعضای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و حزب متحد ملی، دوستان افغانی، آلمانی و ایرانی اشتراک کرده بودند. گرداننده گی محفل را خانم شهلا شیفر با متانت و علاقه به عهده گرفته و به پیش برد. در نخست خانم ماری حلیم رییس کانون زن و خانوادۀ افغان و عضو هیات رهبری شورای نهضت فراگیر در هامبورگ بیانیۀ اساسی را پیرامون تاریخچۀ 8 مارچ، زنده گی زن در افغانستان و آلمان و دشواریهای زنان در درون مرز و برون مرز ایراد کرد. سپس خانم قاضی شیرین افضل در مورد شرایط  اسفناک زنده گی زنان در افغانستان روشنی انداخت. خانم زرغونه ولی مسوول بنیاد زنان افغانستان  یک تن دیگر از صحبت کننده گان بود که در آغاز 8 مارچ را به اشتراک کنند گان تهنیت گفت و صحبت گرمی را انجام داد.

سپس، خانم شیرین افضل از سوی کانون زن و خانواده به حیث زن پر ابتکار و پر تلاش سال برگزیده و تحفۀ در نظر گرفته شده از سوی خانم ماری حلیم به او اهدا شد.

همچنان نمایش لباسهای زیبای افغانی، موسیقی خوب افغانی و اجرای اتن ملی شامل برنامه بود که با کف زدنهای گرم اشتراک کننده گان بدرقه شد.

 

22 فبروری 2009


February 22nd, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها